راهکار برای تغییر قرنیز سنگی قدیمی

نصب قرنیز

قرنیز پی وی سی

راهکار برای تغییر قرنیز سنگی قدیمی

اگر قرنیز سنگی قدیمی دارید و می خواهید کف منزل را لمینیت کنید و در این حالت قرنیز سنگی با لمینیت یا پارکت همخوانی ندارد، می توان با استفاده از راهکارهای مختلفی قرنیز را کنده یا تغییر دهید.

اولین راهکار این است که قبل از اجرا و نصب لمینیت ها قرنیز سنگی را کنده و سیمانی که در پشت آن وجود دارد را خالی و دیوار را گچ کرده و بعد از اجرای رنگ یا کاغذ دیواری، لمینیت را در کف چسبانده و سپس عملیات نصب قرنیز را انجام داد. اما شایان ذکر است که استفاده از این راهکار نه تنها برای همسایگان ایجاد مزاحمت می کند، بلکه نیازمند بنایی، گچ کاری و نقاشی ساختمان است که این مسله مستلزم هزینه ای بالا بوده و زمان زیادی را باید صرف نمود، از این رو استقبال چندانی از این روش نمی شود.

راهکار دومی که به شما پیشنهاد می کنیم، این است که قرنیز سنگی را هم رنگ با سایر دیوارها رنگ کرده و بعد از آن به جای استفاده از قرنیز از اسکوتیا بهره بگیرید. اسکوتیا به نوعی شبیه قرنیز است اما با این تفاوت که ارتفاع آن ۳ سانتی متر بیشتر نخواهد بود و در اصطلاح به آن فیلیته گفته می شود.

روش سوم این است که برچسب هایی با طرح چوب را که اصطلاحا” به آنها روکش قرنیز گفته می شود را از بازار خریداری کرده و آنها را روی قرنیز ها بچسبانید. روش کار به این صورت است که ابتدا متراژ مورد نیاز را همرنگ اسکوتیا تهیه کرده و آنها را با دقت تمام روی قرنیز ها می چسبانید و بعد از آن کار نصب لمینیت ها را شروع کرده و سپس اسکوتیا را روی قرنیز هایی که حالا ظاهری هم رنگ با کف و اسکوتیا دارد، نصب نمود.

روش دیگری که معمولا از آن استفاده می شود، این است که بعد از نصب لمینیت از قرنیز های ۹ سانتی متری استفاده کرده و با انجام این کار قرنیز های سنگی پوشانده می شود. سوال مهم این است که قرنیز های سنگی ۱۰سانتی متری را چگونه می توان با قرنیز های ۹ سانتی متری پوشاند؟ پاسخ این است که بعد از نصب لمینیت ها یک سانتی متر از ارتفاع قرنیز سنگی کم شده و ۹ سانتی متر باقی مانده را می توان با چسباندن قرنیز های ام دی اف ۹ سانتی متری کاملا” پوشش داد. از آنجایی که برای چسباندن قرنیز ها از چسب آکواریم یا سیلیکون استفاده می شود، در حد ایداآل ظاهر زیبایی ایجاد شده و همین مسله باعث می شود تا معمولا از این روش برای تغییر قرنیز های سنگی استفاده شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رمان سکسی