همه چیز درباره درب های ضد سرقت

همه چیز درباره درب های ضد سرقت

همه چیز درباره درب های ضد سرقت

پیدایش درب ضد سرقت

بشر در طول تاریخ همواره به دنبال راه هایی برای ایجاد امنیت و آرامش بوده و هست و سعی کرده است تا با اقداماتی از حریم خانه و منزل خود حفاظت کند. تولید درب های ضد سرقت یکی از این اقدامات است  که امروزه برای بالا بردن سطح امنیت واطمینان خاطر از وارد نشدن سارقین به داخل خانه، ادارجات مانند بانک ها، مکان های عمومی، محل کار و… استفاده از آن ها به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

درواقع درب های ضد سرقت به سرعت و به محض ساخت و تولید جایگاه ویژه ای را در صنعت ساختمان به خود اختصاص دادند. این درب ها ابتدا به تعداد محدودی وارد بازار ساختمانی ایران شدند اما با توجه به قابلیت های خود در حفظ بیشتر امنیت و نیز رونق کار ساختمانی در آن دوره، به سرعت جای درب های قدیمی را گرفتند به  گونه ای که دیگر کمتر معمارانی پیدا می شوند که در منازل و ساختمان هایی که می سازند از درب های قدیمی و متداول استفاده کنند. از زمانی که استفاده از دربهای  ضد سرقت در ایران رایج شد، افراد مختلفی برای دست یابی به سود دهی مناسب اقدام به وارد کردن این گونه درب ها به بازار های داخلی کردند و بیش از پیش سبب رواج یافتن این گونه درب ها در صنعت ساخت و ساز شدند. از جمله عوامل دیگری که استفاده از درب های ضد سرقت را گسترش داد پروژه های مسکن مهر می باشد که در این پروژه ها از آن جا که ساختمان های زیادی در تمامی شهر های ایران احداث شد و در این ساختمان ها تعداد واحد ها بالا بود، برخی معماران برای برنده شدن در مناقصات و نیز بالا بردن امنیت این گونه واحد های ساختمانی اقدام به وارد کردن و نیز استفاده از درب های ضد سرقت کردند. در همین حین که استفاده از درب های ضد سرقت با استقبال زیادی رو به رو شد، افراد مختلف و زیادی اقدام به وارد کردن این گونه درب ها از کشور های مختلف کردند و عده ای هم به تقلید از درب های وارد شده و بدون داشتن تخصص کافی اقدام به ساخت و تولید داخلی چنین درب هایی کردند. بنا براین کیفیت درب های ضد سرقت با توجه به عدم نظارت های دقیق به واردات این کالا و نیز ساخته های داخلی بی کیفیت، بسیار کاهش یافت تا جایی که افراد دیگر مایل به استفاده از این گونه درب ها نبودند؛ زیرا این درب های پیشرفته هم تفاوت چندانی با درب های مرسوم و معمولی گذشته از لحاظ ایمنی و نیز جنس درب نداشتند. بنابراین گرایش مردم به چنین درب هایی کاهش یافت و بازار درب های ضد سرقت بار دیگر راکد شد. هم چنین برخی از افراد درب های ضد سرقت را از کشور هایی مانند چین وارد می کردند و اکثر افراد نسبت به کالا های ساخت این کشور دید خوش بینانه ی چندانی ندارند؛ بنابر این اقدام به خرید این گونه درب ها نمی کردند. اگر چه شاید این گونه درب های ضد سرقت دارای کیفیت مناسبی هم بودند، اما امروزه بیشتر شرکت های وارد کننده و نیز مراکز فروش درب های ضد سرقت به دلیل تمایل بیشتر افراد و نیز گرایشات ساختمان سازان و معماران به کالا های ترک که به داشتن کیفیت مناسب مشهور می باشند، اقدام به وارد کردن و فروش درب های ضد سرقت ترک می کنند که با توجه بیشتر مشتریان رو به رو می شوند. اما در همین حین نظارت ها و نیز آموزش های داخلی سبب شد تا کارگاه های زیادی برای تولید این نوع درب های ضد سرقت با کیفیت بالا پدید آیند که درب های ضد سرقت را با امنیت و کیفیت بالایی تولید و به فروش می رسانند. این گونه درب هایی که توسط تولیدات داخلی و ایرانی تولید می شوند هم دارای قیمت پایین تری هستند و هم کیفیت بالا تری نسبت به درب های ساخت چین و کشور های مشابه دارند. با خرید درب های تولید داخلی ضمن استفاده از مزایای آن  می توان به رونق بازارهای داخلی نیز کمک کرد.

 

همه چیز درباره درب های ضد سرقت

 

درب ضد سرقت چیست؟

درب های ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به درب هایي گفته می شود که با توجه به استحکام و ساختاری که دارند، مانع از ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن، ايمن و قابل اطمينان باشند؛ شایان ذکر است این اطمینان به منزله ی صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد. به طوریکه بر خلاف درب های معمولی این گونه درب ها در مقابل فشار، برش، اهرم و دستکاری قفل از سطح ایمنی بسیار بالایی برخوردار بوده و امنیت بسیار بیشتری از درب های معمولی حتی با نرده های حفاظتی دارند.

درب ضد سرقت از نظر ساختار کلی، قفل، لولا و جنس با درب های معمولی متفاوت است. قفل ها در درب ضد سرقت بسیار تقویت شده اند و تقریبا در صورت قفل شدن غیر قابل باز کردن هستند. درب های ضد سرقت علاوه بر این که امنیت خانه را در برابر سرقت تامین می کنند باید ویژگی های دیگری از قبیل آتش پاد بودن، عایقی برای گرما و سرما، رطوبت و صدا نیز باشند.

قفل و یراقی که بر روی درب های ضد سرقت به کار گرفته می شود اغلب از انواع مرغوب آن می باشد که سازندگان آن قفل ها انواع روش های امنیتی لازم جهت جلوگیری از دستکاری در آن و یا تخرب توسط دریل و مته را به کار برده اند.

این در حالیست که درب های معمولی دارای درز ها و شکاف های بزرگتر نسبت به درب ضد سرقت می باشند و خود عاملی خواهند بود که سارق به راحتی با ابزار های مختلف اقدام به وارد نمودن آسیب و فشار به قفل های ورودی این گونه درب ها نموده و وارد ساختمان شوند.

 

همه چیز درباره درب های ضد سرقت

 

همه چیز درباره درب های ضد سرقت

درب ضد سرقت بهتر است يا حفاظ آكاردئوني؟

در اين مورد بايد گفت كه مثل اين مي باشد كه کسی بگوید براي حفاظت اتومبيل دزدگير بهتر است يا قفل فرمان ؟

بايد گفت كه همه اين وسايل ضد سرقت باعث مي شود كه تايم سرقت اتومبيل ما بالا بيايد و هر كدام نباشد سرقت براي سارق راحت تر و تايم سرقت كمتر مي باشد. در مورد درب ضد سرقت و حفاظ اكاردئوني هم به همين صورت مي باشد، با اين تفاوت كه حفاظ اكاردئوني در صورت بسته بودن به سارقان اعلام مي كند كه من منزل نيستم و شما به راحتي ميتوانيد از فرصت استفاده كنيد و درب را تخريب و وارد منزل من شويد. در صورتي كه درب ضد سرقت بدين گونه نيست و كسي از نبود شخص در خانه با خبر نخواهد شد و سارق به راحتي اطمينان  حاصل نمي كند از اين امر. ضمن اينكه درب  آكاردئوني را  سارقين مي توانند از ريل پايين آن در بياورند و به راحتي وارد منزل شوند. پس به تنهايي نمي تواند نقش بازدارندگي داشته باشد و حتما بايد از موارد امنيتي ديگري نظير آژير و دوربين مداربسته وحتي براي امنيت بالاتر درب ضد سرقت را به همراه آكاردئون استفاده كرد.

همه چیز درباره درب های ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

مهم ترین و اصلی ترین اجزا در درب ضد سرقت، قفل ها هستند. بنابراین هنگام خرید درب ضد سرقت حتما باید به قفل آن توجه شود. درب ضد سرقت ممکن است به انواع مختلف قفل های ضد سرقت مجهز شده باشد. هر یک از این قفل ها دارای میزان امنیت های متفاوتی هستند. علاوه بر این لولا در اکثر درب های ضد سرقت از خارج و یا از هر دو طرف پنهان است و این امر مانع از باز شدن درب به وسیله اهرم کردن لولا می شود. درب ضد سرقت معمولا از لایه های مختلف تشکیل شده است. جنس لایه داخلی آنها معمولا از جنس فولاد است که با یک لایه از جنس های مختلف مانند ام دی اف، اچ دی اف، فلز، شیشه و غیره روکش شده است. فضای خالی موجود در درب ضد سرقت نیز غالبا به وسیله پشم سنگ پر می شود که این امر باعث می شود درب ضد سرقت عایق صدا و حرارت نیز باشد.

 

همه چیز درباره درب های ضد سرقت

انواع درب ضد سرقت از نظرجنس شامل موارد زیر می باشد:

درب ضد سرقت فلزی، درب ضد سر​قت  چوبی، درب ضد سرقت استیل

۱- درب ضد سرقت فلزی :

چهار چوب درب ضد سرقت فلزی از جنس فولاد گرم است و رویه درب از ورق فولاد گرم با ضخامت های مختلف می باشد. همانند درب ضد سرقت MDF لایه میانی از جنس Honeycomb جهت عایق صدا می باشد. روکش درب نیز  با پوشش رنگ کوره ای و یا طرح چوب می باشد.

 

همه چیز درباره درب های ضد سرقت

۲- انواع درب ضد سرقت  چوبی:

معمولا نمای کلی درب ضد سرقت چوبی از جنس M.D.F و P.V.C وH.D.F است که معمولا برای درب های بیرونی به کار می رود و لایه میانی از جنس Honeycomb جهت عایق صدا است. این نوع درب ضد سرقت دارای طراح های گوناگون از نوع مسطح و برجسته می­باشند.

 

همه چیز درباره درب های ضد سرقت

۳- درب ضد سرقت استیل:

چهارچوب درب ضد سرقت استیل از جنس استیل ضد زنگ است. روکش درب از ورق تمام استیل ضد زنگ ویا شیشه دو جداره می باشد.

 

همه چیز درباره درب های ضد سرقت

انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت دارای انواع مختلف است و در بازار ایران به صورت سه دسته اصلی عرضه می شود که شامل: درب ضد سرقت ترک، درب ضد سرقت چینی و درب ضد سرقت ایرانی است. در میان آن ها،درب ضد سرقت ترکی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت در مقام بالاتری نسبت به سایرین قرار دارد. البته درب ضد سرقت ایرانی نیز از نظر ظاهر و کیفیت تا حدودي مشابه نمونه ترکیه ای آن است،
ولی قیمت آن نسبت به درب ضد سرقت ترک پایین تر است و اين تشابه بيشتر ظاهري است و درب ضد سرقت ترك  به مراتب با كيفيت تر و ساختاري جذاب تر دارد كه اين خصوصيت ها كاملا مشهود مي باشد  و نوع چینی درب ضد سرقت ارزانترین آن ها است؛ البته این به معنی بی کیفیت بودن درب ضد سرقت چینی نیست. نکته مهمی که باید در مورد درب های ضد سرقت به آن توجه شود این است که   درب های ضد سرقت ایرانی می توانند دقیقا مطابق خواسته خریدار ساخته شوند؛ یعنی امکان سفارش این درب ها مطابق با نیاز خریدار وجود دارد و ابعاد و اندازه آن براساس نياز و جاي مورد استفاده از درب توسط مشتري تعيين می شود.

 

همه چیز درباره درب های ضد سرقت

درب ضد سرقت ترکی

همه چیز درباره درب های ضد سرقت

درب ضد سرقت ایرانی

 

همه چیز درباره درب های ضد سرقت

درب ضد سرقت چینی

مقایسه انواع درب ضد سرقت

ابتدا باید به این موضوع اشاره شود که فاکتورهای اصلی در تشخیص کیفیت درب ضدسرقت شامل یراق آلات به کاررفته در آنها، روکش مورد استفاده، جنس فلز به کار رفته در چهارچوب ها و اندازه بازشوی این درب ها می باشند.

۱- مقایسه چهارچوب انواع درب ضد سرقت

  اولین تفاوتی که در انواع درب های ضد سرقت به چشم می خورد، در نوع چارچوب های آن ها است. چارچوب درب های ضد سرقت چینی ابزارنخورده و تخت است و فقط همان فلزی که موجود است دیده می شود؛ يعني هيچ افزونه تزئيني روي چهارچوب براي شكيل تر شدن قرار نميگيرد يا در روي چهارچوب درب نصب نمي شود. اما در درب های ضد سرقت ترک این موضوع کاملا برعکس می باشد و چهارچوب درب های ضد سرقت ترک ابزار خور هستند و مي توان رويه اي از چوب بر روي آن نصب كرده تا ديگر فلز به چشم نيايد و درب تقريبا به صورت  تمام چوبي باشد و نمايي شكيل تر و با وقارتر داشته باشد و يكي از دلايل اختلاف قیمت اين گونه درب هاي ضد سرقت هم همین جزئیات می باشد. در اينجا جا دارد اضافه شود كه دربين اين چهار چوب ها، چهارچوب هاي كشويي وجود دارد كه ضمن افزايش در قيمت درب ضد سرقت، باعث كم شدن مقاومت چهارچوب شده كه نه تنها حسن نيست در درب ضد سرقت، بلكه ساختار يكپارچه چهارچوب در درب ضد سرقت را از بين مي برد.

 

همه چیز درباره درب های ضد سرقت

 

 

۲- مقایسه قفل و لولای درب های ضد سرقت

تفاوت دوم درب های ضد سرقت که کاملا هم می توان آن را دید، تفاوت در لولاهای این درب ها است. لولاهای درب ضد سرقت ترکی از سمت داخل قابل مشاهده است و کاملا دیده می شود اما لولاهای درب های ضد سرقت چینی پنهان است و نه از داخل و نه از بیرون قابل رویت نیستند و اينكه قطر لولاي درب ضد سرقت ترك چندين برابر درب ضد سرقت چيني مي باشد. در ضمن درب ضد سرقت چيني لولاي قابل تنظيم و رگلاژ ندارد در صورتي كه درب ضد سرقت ترك و درب ضد سرقت ايراني لولاهايي قابل رگلاژ دارند و مي توان آنها را تنظيم كرد. علاوه بر آن  قفل های درب ضد سرقت چيني از هيچ گونه گارانتي برخوردار نيست و به دليل بي كيفيت بودن آن معمولا زير يك سال احتياج به تعويض پيدا ميكند. همچنین به دليل مقاومت پايين اين درب ها معمولا قفل هاي آن ها به صورت چنگكي وقفل مركزي مي باشد كه تا حدودي بتواند ضعف بزرگ چولگي در اثر فشار ديلم را  جبران كند. درب ضد سرقت، بدون نصب  قفل ضد سرقت تفاوتی با یک درب چوبی معمولی ندارد و مهمترین قسمت درب ضد سرقت همان قفل های ضد سرقت آن است و اگر مرغوبيت لازم را نداشته باشد احتمال گير كردن آن بالاست و براي باز كردن درب بايد كاملا آن را تخريب کرد. پس قفل درب بايد از برند معتبر و خوشنامي باشد و ضمنا ضد اسيد و ضد برش نيز باشد. در نتیجه يكي از اساسي ترين مواردی كه در درب ضد سرقت بايد براي آن اهميت ويژه اي در نظر گرفت، قفل درب ضد سرقت مي باشد و تفاوت زيادي در تايم سرقت درب ضد سرقت ايجاد كرده و هر چقدر درب ضد سرقت مرغوب تر باشد بايد قفل آن نيز مرغوب تر استفاده شده باشد. در غير اين صورت هر چقدر هم مواد مرغوبي در درب ضد سرقت استفاده شود بي فايده است.

 

         همه چیز درباره درب های ضد سرقت

۳- مقایسه رویه های درب های ضد سرقت

تفاوت سوم و اساسي ترين تفاوت را می توان در رویه این درب ها مشاهده کرد؛ به گونه ای که رویه درب ضد سرقت چیني به صورت فلزی  الکترواستاتیک می باشد و تقريبا مي توان گفت در اين نوع درب ها خبري از چوب نيست و فلز جزء اصلي اين درب ها مي باشد و بيشتر به درد مناطق با رطوبت بالا مي خورد و بر خلاف تمام فلزي بودنش، ضمن استقامت بالا در برابر زنگ زدگي معمولا از مقاومت فشاري و خمشي كمتري نسبت به ديگر انواع درب هاي ضد سرقت موجود در بازار برخوردار مي باشد و در بازار به اسم درب ضد سرقت فلزی معروف است.

ديگر درب هاي موجود در بازار درب ضد سرقت طرح ترك و درب ضد سرقت ايراني و درب ضد سرقت ترك  معمولا لايه بيروني آن يا از چوب يا مصنوعات چوبي ساخته شده و لايه فلزي كه استقامت  را ايجاد ميكند در پشت اين لايه  قرار دارد (و اين لايه بيروني درب ضد سرقت بيشتر جنبه تزييني دارد وكمتر جنبه استقامتي و ضد سرقتي دارد). اين گونه درب هاي ضد سرقت هرچه رويه برجستگي  بيشتري داشته باشد و رويه وارداتي باشد قيمت بيشتر است و هرچه جنبه هاي تزييني در ان كمتر باشد و رويه فقط سي ان سي شده باشد قيمت كاهش مي يابد.ولازم به ذكر است كه رويه هاي مصنويي ارزان تر از رويه هاي چوب ميباشد و رويه چوب نيز بسته به راش بودنش و گردو بودنش و ريه سوپر راش بودنش نيز تفاوت قيمت دارد.

همه چیز درباره درب های ضد سرقت

درب ضد سرقت ترک

همه چیز درباره درب های ضد سرقت

درب ضد سرقت چینی

۴- مقایسه وزن درب های ضد سرقت

تفاوت دیگر این درب ها با یکدیگر در وزن آن ها است. وزن درب های ضد سرقت چینی نیز نسبت به نمونه مشابه ترک خود بسیار سبک تر می باشند؛ به طوری که می توان گفت وزن یک درب ضد سرقت ترک با دو درب ضد سرقت چینی برابری می کند و هرچه وزن درب بيشتر باشد نشان دهنده بيشتر استفاده شدن فولاد در  ساختار آن مي باشد و در هنگام حادثه، درب ضد سرقت استقامت بيشتري خواهد داشت. هرچند وزن آيتم مهمي در درب ضد سرقت هست و مي تواند اثبات وجود سازه فلزي، پشت رويه درب باشد كه از ديد ما خارج است ولي از اين نبايد غافل شد كه به تازگي ديده شده كه سودجوياني براي فريب مشتريان خود از آجر و سنگ در داخل درب استفاده كرده تا وزن درب را به صورت كاذب بالا برده و بتوانند پول بيشتري با فريب دادن مشتري به جيب بزنند.

۵- مقایسه ابعاد درب های ضد سرقت

استاندارد سایز چارچوب درب های ضد سرقت ترک ۱۱۵*۲۱۵ می باشد و ورق فولادی داخل درب های ترک نیز در بازه ۰٫۹ تا ۱٫۵ میلیمتر می باشد. بازشوی مفید درب های ضد سرقت ترک نیز در حدود ۱ متر می باشد.

استاندارد سایز چارچوب درب های ضد سرقت چینی ۱۰۵*۲۰۵ و ۱۰۵* ۲۱۰ می باشد و ضخامت ورق فولادی استفاده شده در داخل درب های ضد سرقت چینی در بازه ۰٫۴ تا ۰٫۸ موجود می باشد.

ابعاد بازشوهای درب های ضد سرقت چینی بین ۹۰ تا۹۲ سانتی متر و در برخی موارد یک متر می باشد.

۶- مقایسه نصب درب های ضد سرقت

معمولا نصب درب ضد سرقت كار راحتي نيست و نياز به تجربه و تبحر خاصي در این زمينه دارد و شخص، خود به راحتي و بدون داشتن ابزار هاي خاص براي نصب درب ضد سرقت  نمي تواند آن را نصب كند و به طور كلي اين كار به يك شغل تبديل شده و نصاب هاي درب ضد سرقت بايد قبل از اشتغال به اين كار چند ماهي نزد سازمان فني حرفه اي دوره هاي لازم را ديده باشند و يا نزد يك استادكار ماهر تجربه لازم در زمينه نصب درب ضد سرقت را كسب كرده باشند.

در مراحل نصب نیز درب های ضد سرقت چیني آسان تر و سریع تر نصب می شوند، هر چند که نصب درب ضد سرقت ترک نیز بیشتر از ۱ یا ۲ ساعت زمان بر نخواهد بود. مرغوب ترین و بهترین درب های ضد سرقت حتی اگر از فولاد نفوذ ناپذیر و بر اساس استانداردهای جهانی نیز طراحی و ساخته شده باشد اگر به صورت اصولي نصب نشده باشد از مقاومت لازم در برابر فشار و ديلم برخوردار نخواهد بود پس نصب، يك مرحله خيلي مهم بوده و بايد توسط متخصص فن اجرا شود، در غير اين صورت خریدار در آينده به مشکل برخواهد خورد و نبايد فريب تبليغات بعضي از فروشندگاني كه ادعا مي كنند نصب درب ضد سرقت بدون تخریب انجام مي دهند را خورد.

کدام نوع از درب های ضد سرقت را بخریم؟

قبل از انتخاب درب ضد سرقت می بایست محل مورد استفاده را ارزیابی کرد تا درب ضد سرقت متناسب با آن انتخاب شود. در ساختار درب ضد سرقت فلزی از دولایه ورق به ضخامت تا یک میلی‌متر استفاده شده است که در دو طرف درب ضد سرقت نصب می شود. برای جلوگیری ازآلودگی صوتی و صدا های زندگی شهری از یک لایه عایق صدا در لایه میانی درب ضد سرقت استفاده می شود از طرفی نیز برای جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایی نیز از عایق گرمایی در همان لایه میانی استفاده می شود. هچنين اماکنی دور از حضور جمع از جمله ویلاها، کارخانجات، انبارها و… می‌بایست از درب های ضد سرقت  با ویژگی‌های خاص استفاده شود تا امکان نفوذ سارقین پس از برش و تخریب لایه‌های سطحی درب ضد سرقت به داخل مكان مورد نظر را غیرممکن سازند.

 به طور مثال درب های ضد سرقت مورد استفاده در ويلا، کارخانجات و ادارات بايد به مراتب دارای امنيت و مقاومت بيشتری نسبت به درب ساختمانی باشد و از ورق فولادی ضخيم تری نسبت به درب ساختمانی  استفاده مي شود و همچنين بايد علاوه بر درب ضد سرقت از سيستم هاي حفاظتي بيشتري بهرمند شوند و نيز ساختار درب ضد سرقت برای مکان های مختلف متفاوت مي باشد و متناسب با محل مورد نظر از عايق صوتی، عايق رطوبت، عايق حرارت و برودت، ضد اسيد و ساير عايق ها در درب ضد سرقت استفاده مي شود.

در این گونه موارد نه تنها ضخامت لایه‌های فولادی در دو طرف درب ضد سرقت  به دو میلی‌متر و جمعا چهار میلی‌متر افزایش می‌یابند، بلکه لایه میانی نیز از طریق ایجاد شبکه مستحکم فولادی به همراه تزریق مواد ویژه ضد برش، ضد مته، ضد اسید و ضد تخریب در میان درب ضد سرقت تقویت گردیده است.

به طور کلی بازار داخلی کشورمان هم اکنون شاهد حضور انواع درب های ترکیه و چینی در کنار تولیدات داخل کشورمان است. بنابراین فقط سه گزینه مقابل خریداران قرار دارد. کارشناسان بازار درب های ضد سرقت می گویند: اگر بخواهیم درباره کیفیت درب های موجود در بازار واقع بین باشیم هم اکنون انواع مدل های ایرانی هم ردیف درب های تولید شده ترکیه هستند اما در دراز مدت کیفیت و ماندگاری درب های مدل های ترک حرف اول را در بازار می زنند. میزان محبوبیت تولیدات ترکیه در بازار ایران بالاتر از محصولات داخلی است و چینی ها هم با اختلاف بسیار در انتهای جدول تقاضای خریداران قرار گرفته اند.

 

همه چیز درباره درب های ضد سرقت

تمیز کردن درب ضد سرقت

برای تمیز کردن درب ضد سرقت باید ابتدا نوع جنس درب ضد سرقت مشخص شود. مثلا برای تمیز کردن درب ضد سرقت چوبی (درب ضد سرقت روکش چوبی) می توان از یک پارچه نرم و تمیز استفاده کرد. همچنین لکه های رنگی و یا لکه هایی که پاک کردن آن بسیار سخت می شود را می توان با شوینده های مخصوص درب ضد سرقت تمیز و پاک کرد. برای تمیز کردن درب ضد سرقت فلزی هم مانند درب    ضد سرقت چوبی از همان پارچه نرم و برای خش های روی درب ضد سرقت فلزی از خمیر دندان استفاده شود. درب های ضد سرقت رنگ شده در کارخانه و یا روکش دار چوبی نیز هر چند وقت یکبار ممکن است رنگ ظاهری خود را از دست بدهند که با رنگ های براق کننده، رنگ آن ها مانند روز اول  می شود.

مزایای درب ضد سرقت

۱- مقاومت درب ضد سرقت در برابر برش ها و فشار بر سطح درب ضد سرقت و بر گوشه‌های درب، در زمان ورود سارقین و متجاوزين  مانع از تخریب درب ضد سرقت می شود.

۲- درب های ضد سرقت از استانداردهای لازم در زمان وقوع حوادث غیرقابل پیش بینی مانند ریزش ساختمان، زلزله و آتش سوزی نیز برخوردار بوده است و مقاومت بيشتري از خود نسبت به درب هاي معمولي نشان مي دهند.

۳- درب های ضد سرقت علاوه بر امنیت  بر اساس  استانداردهای محیطی همچون عایق سرما، گرما، باد رطوبت و صدا طراحی و ساخته شده است.

۴- به لحاظ ظاهر دارای طرح های بسیار زیبا می باشد که علاوه بر صرفه جویی در هزینه نهایی ساختمان، زیبایی بسیاری به واحدهای مسکونی هدیه می نماید.

معایب درب ضد سرقت

بزرگ ترین اشکالی که درب های ضد سرقت دارند این است که هنگام بروز آتش سوزی ممکن است قفل شوند که این مشکل به این علت رخ می دهد که از مواد و آلیاژهای غیر استانداردی در ساخت برخی از  آن ها استفاده می شود که همین مسئله باعث می شود که دسترسی آتش نشانان به داخل خانه در حال حریق یا خروج افراد از محل آتش سوزی غیر ممکن شود .

بنابراین در هنگام خرید و سفارش درب های ضد سرقت از استاندارد بودن قفل ها و مواد به کار رفته در  آن ها و عملکردشان در برابر حرارت باید اطمینان حاصل شود و بعد اقدام به خریداری آن ها شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رمان سکسی