اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

با تغییر نیازهای خانواده و همینطور نیاز به تعمیر و نگهداری یک بنا، بازسازی و یا نوسازی اتفاق می افتد  گاهی بازسازی بدون در نظر گرفتن همه نیازها و هزینه کل پروژه و  بدون برنامه ریزی مناسب انجام می شود که این اشتباهات، صدمات و تلفات زیادی از نظر مالی و همینطور کیفیت کار ایجاد خواهد کرد. از جمله اشتباهات رایجی که  در انجام بازسازی ساختمان صورت می گیرد عبارتند از:

۱- دلایل نامعلوم برای بازسازی

اولین و شاید بزرگترین دلیلی که باعث می شود تا بازسازی منزل با شکست رو به رو شود و یا به موفقیتی که مد نظر شما بوده است نرسد این است که شما دلیل موجه و قانع کننده ای برای بازسازی منزل خود نداشته و صرفا به دلیل تعریف دوستان و آشنایانتان به این کار روی آورده اید. همچنین ممکن است انتظارات شما از نتیجه ی کار بازسازی ساختمان، بیش از حد واقعی بوده باشد که این مورد نیز باعث عدم رضایت شما از بازسازی منزلتان می شود.

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

۲- برآورد اشتباه هزینه پروژه

قبل از شروع مراحل کار، بودجه و فهرستی از متریال ها و مصالح و هزینه های لازم را فهرست کنید و اگر مطمئن نیستید، درمورد چگونگی هزینه ها با مشاور یا طراح  مشورت کنید و بعد از اطمینان از بودجه کافی برای کل کار، آن را آغاز نمایید. فراموش نکنید همیشه به بودجه خود پایبند بوده و با طراح و مجری که قادر است با کیفیت مناسب و بودجه شما کار کند بازسازی فضا را انجام دهید و درباره آن به قطعیت برسید.

 

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

۳- عدم هماهنگی بودجه و برنامه پروژه

آنچه را که برای نوسازی در ذهن شما شکل گرفته به همراه متریال های مناسب و دلخواه خود را با معمار و همینطور مجری در میان گذاشته  و درباره آنها به توافق برسید زیرا عدم هماهنگی برنامه ریزی برای طراحی دلخواه و بودجه کافی تعادل را بر هم زده و چون طراحی خلاف ذهنیات شما از آب در آمده قطعا نارضایتی ایجاد کرده و سبب آشفتگی و عدم برنامه ریزی مناسب در کار خواهد شد.

 

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

۴- بازسازی با سلیقه بسیار شخصی و خاص

اگر برای بازسازی از ایده های مختص به خود با سلیقه شخصی تبعیت نمایید ممکن است بعدها برای فروش ملک خود با مشکل مواجه شوید زیرا با سلیقه عموم در تعارض بوده و به همین سبب بهتر است از به کارگیری رنگ های بسیار شاخص یا تم های بسیار شخصی پرهیز  نموده و تغییرات را متناسب با عوامل زیباشناسی و مبانی دکوراسیون داخلی و تناسبات فضا انجام دهید؛ در غیر این صورت برای فروش منزل  می بایست دوباره برای بازسازی هزینه زیادی بپردازید.

 

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

 

۵- بازسازی طبق مد و جریانات روز

تبعیت از مد رایج درسبک های دکوراسیون و نوع طراحی برای منزل ایده و همینطور دلیل مناسبی برای بازسازی نیست زیرا ممکن است مد و جریانات روز بسیار کوتاه مدت بر جامعه حاکم باشد و به صورت مداوم تغییر کند به همین دلیل مبنای انتخاب متریال ها یا سبک طراحی روز برای بازسازی نمی تواند گزینه مناسبی باشد؛ زیرا با تغییر مد، نیاز به تغییر آن و تبعیت از مد جدید حاکم بر جامعه احساس می شود و شما را مجبور به تغییر در ساختمان و بازسازی مجدد می نماید.

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

۶- بستن قرارداد بدون ارزیابی

انتخاب عاقلانه معمار و مجری پروژه و مشورت با افراد مطلع برای یافتن فرد مناسب و دیدن نمونه کارهای قبلی با نحوه سازماندهی کار و هزینه ها در زمان معین بسیار ضروری است؛ زیرا با انتخاب نامناسب وقت و هزینه زیادی بدون رسیدن به نتیجه دلخواه صرف خواهید کرد.

 

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

۷- تفکر غلط: بازسازی همه چیز را تغییر می دهد

این موضوع را فراموش کنید که با بازسازی منزل می توانید یک فضا را به فضایی دیگر تبدیل کنید و یا سبک خیلی متفاوتی را در خانه بگنجانید درباره طراحی همه جانبه و سبک دلخواه خود از قبل با معمار مشورت کنید بعد درباره بازسازی تصمیم گیری نمایید.

 

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

 

۸- کاهش هزینه برای متریال هایی که روکار و قابل مشاهده نیستند

حذف و یا کاهش هزینه برای متریال های استفاده شده در قسمت هایی از خانه که قابل مشاهده نیستند و مانند پارکت یا سطوحی مانند دیوار نما ندارند، کار بسیار غلطی است زیرا کیفیت متریالها در همه قسمت ها به خصوص در قسمت های درونی و توکار سبب استحکام و مقاومت کافی شده و در صورت عدم توجه و به کارگیری متریال مناسب، دوباره کاری و هزینه بیشتری را در بر دارد.

 

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

۹- بی توجهی به ایمنی در کار

قبل از شروع کار، نقشه منزل را مورد توجه قرار داده و از متخصصین درخواست کنید برای جلوگیری از خطرات احتمالی و بروز خسارت ناشی از خطرات برق و تاسیسات و…، برنامه ریزی های مربوطه را انجام داده و همچنین محل دیوارهای حامل بار و جای ستون ها را در نظر بگیرند.

 

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

 

۱۰عدم توجه به حریم ها و مجوز کار

برای انجام بازسازی و انجام کار در مدت زمان معین و در حیطه حریم های اعلام شده حتما نیاز به اخذ مجوز کار است زیرا در صورت عدم رعایت قوانین ممکن است مجبور به متوقف کردن کار یا دست کشیدن از آن و یا تخریب آن شوید که همه موارد گفته شده هزینه و زمان زیادی را اتلاف خواهد کرد.

 

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

 

در ادامه به سایر اشتباهاتی که ممکن است در بازسازی ساختمان توسط مالک، طراح و یا مجری رخ دهد و بایستی به آن توجه شود اشاره می شود:

استفاده بیش از حد داکت

توجه داشته باشید که داکت، یک راه حل دائمی نیست و استفاده از آن صرفا یک تعمیر موقت است.  علت استفاده از داکت توسط افراد این است که ارزان قیمت است و در عین حال، یک راه حل سریع و آسان است اما باید توجه داشت که داکت قطعا یک راه حل موقت است.

 

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

استفاده از ابزار نامناسب

وقتی از ابزار نامناسب استفاده می‌نمایید سه مشکل پیش می‌آید:

۱- ممکن است ابزار بشکند یا خراب شود.

۲- پروژه‌ای که در حال انجام دادن آن هستید ممکن است خراب شود.

۳- ممکن است به خودتان آسیب برسانید.

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

نادیده گرفتن نورپردازی ساختمان

یکی از اشتباهاتی که اغلب اوقات افراد مرتکب می‌شوند در نظر نگرفتن نورپردازی و روشنایی ساختمان است. روشنایی و نورپردازی می‌تواند رنگ، احساس، نقوش و تزئینات منزل را به طور کامل تغییر دهد. سه نوع نورپردازی وجود دارد که عبارتند از نورپردازی عمومی، کاربردی و متمرکز. اگر بخواهید دکوراسیون نهایی منزل‌تان، خوب و زیبا از آب در بیاید به ترکیبی از این سه نوع نورپردازی احتیاج خواهید داشت.

 

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

نگهداری مصالح ساختمانی و ابزار در جای نامناسب

همیشه می‌بایست مصالح ساختمانی و ابزار را در یک جای خشک و خنک نگهداری کنید. در رابطه با مصالح ساختمانی، می‌توانید آن‌ها را بیرون از ساختمان بگذارید و روی آن‌ها پلاستیک بکشید. استفاده از پلاستیک موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود. در رابطه با ابزار، باید آن‌ها را در داخل ساختمان نگهداری کنید.

 

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

استفاده از رنگ نامناسب

اشتباهی که اغلب اوقات افراد مرتکب می‌شوند این است که برای پروژه‌ای که مشغول انجام آن هستند، از نوع رنگ نامناسبی استفاده می کنند. احتمالا نمی‌دانید که برای هر سطحی، باید از یک نوع رنگ خاص استفاده نمود. از رنگ‌های مات برای رنگ‌آمیزی سقف‌ و برخی اوقات برای رنگ‌آمیزی دیوارها استفاده می‌شود. برای ترسیم نوارهای رنگی تزئینی روی دیوار حمام یا دیوار اتاق ناهارخوری از رنگ‌های نیمه براق استفاده می‌شود. استفاده از رنگ‌های براق به اتاق، نمایی اعیانی و اشرافی می‌بخشد.

 

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

انتخاب پنجره‌های نامناسب

قیمت پنجره در بازار معمولا زیاد است به همین دلیل، بسیاری از افراد سعی می‌کنند که در هزینه‌های مربوط به خرید پنجره صرفه جویی نمایند. اما این‌جا درست همان جایی است که نباید صرفه جویی کنید. می‌توانید تاکید بیشتر خود را روی پنجره‌هایی معطوف نمایید که به کوچه یا خیابان مشرف هستند. این کار یکی از راه‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌ی خرید پنجره‌ها صرفه جویی نمایید اما در رابطه با کیفیت مضایقه نکنید.

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

فراموش کردن بازسازی سیم‌کشی‌ها

وقتی افراد در حال بازسازی نمودن منزل‌شان هستند، برخی اوقات فراموش می‌کنند که سیم‌کشی ساختمان را بازسازی کنند زیرا اولا سیم‌کشی‌ها در داخل دیوارها پنهان هستند و ثانیا، بازسازی کردن سیم‌کشی‌های یک ساختمان هزینه‌بردار است. قبل از آن‌که درباره‌ی نوع کلیدها و پریزها و محل قرار گرفتن آن‌ها با برق‌کار صحبت نمایید، اول می‌بایست سیم‌کشی ساختمان را بررسی کند و اطمینان حاصل نمایید که همه چیز مطابق با آخرین استاندارد ساخت و ساز و ایمنی است.

 

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

 

عدم رعایت سطح اشغال زیربنا و یا تعداد طبقات مجاز نسبت به خانه‌های اطراف

وقتی افراد در حال محاسبه کردن این موضوع هستند که با ساختن یک طبقه‌ی اضافی و یا افزایش زیربنای ساختمان چه مقدار بر ارزش خانه‌شان افزوده خواهد شد، بزرگ‌ترین اشتباهی که مرتکب می‌شوند این است که مسئله‌ی سطح اشغال زیربنا و تعداد طبقات مجاز نسبت به حریم همسایگی را در نظر نمی‌گیرند.

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رمان سکسی