اصول انتخاب کاغذ دیواری

خرید کاغذ دیواری
اصول انتخاب کاغذ دیواری

اولین نکته ­ای که باید در انتخاب کاغذ دیواری به آن توجه شود این است که انتخاب کاغذ دیواری دقیقا به اندازه ی انتخاب مبلمان یا فرش یک خانه اهمیت دارد. بنابراین هرکسی که می­ خواهد کاغذ دیواری مناسب تهیه کند، باید قبل از انتخاب کاغذ دیواری به رنگ های موجود در خانه ی خود توجه کند؛ رنگ­ های موجود مانند رنگ پرده، رنگ فرش، رنگ مبلمان، رنگ کفپوش و… .

مثلا در خانه­ های با کفپوش ساده، بهتر است از کاغذ دیواری­ های گلدار و یا با طرح شلوغ استفاده شود و همین طور برای خانه های با کفپوش ­های دارای طرح و نقش، بهتر است از کاغذ دیواری های ساده استفاده شود.

زیرا هماهنگ نبودن رنگ و نوع کاغذ دیواری با سایر وسایل، علاوه بر اینکه خانه را بی نظم و خسته کننده نشان می ­دهد، برای افراد خانواده احساس آشفتگی و کلافگی ایجاد           می­ کند.

 

اصول انتخاب کاغذ دیواری

 

سایر نکاتی که باید در انتخاب کاغذ دیواری مد نظر قرار داد به شرح زیر است:

۱- توجه به متراژ منزل

توجه به متراژ منزل از اصول انتخاب کاغذ دیواری است و باید با توجه به ابعاد اتاق و پذیرایی منزل، کاغذ دیواری مناسبی انتخاب شود.

به طور کلی رنگ­ های تیره، باعث کوچک به نظر رسیدن فضا می­ شوند؛ بنابراین اگر ابعاد خانه­ ای کوچک است، بهتر است از کاغذ دیواری­ هایی با طرح ­های ساده و رنگ­ های روشن استفاده شود. همچنین اگر ارتفاع کف تا سقف اتاق و پذیرایی کوتاه به نظر می رسد، انتخاب یک کاغذ دیواری با خطوط راه راه عمودی ارتفاع آن­ ها را بلندتر جلوه می ­دهد. در مقابل برای خانه­ های با سقف بلند و یا عرض کم، استفاده از کاغذ دیواری­ های با طرح راه راه افقی، ارتفاع دیوار را کوتاه تر و فضای منزل را عریض تر نشان می دهد.

۲- تصمیم­ گیری قبل از خرید

کاغذ دیواری­ ها در بافت، طرح، رنگ و سبک، بسیار متنوع هستند؛ به طوریکه قبل از خرید باید چندین طرح و رنگ توسط خریدار بررسی و بر روی دیوار تصور شود تا به یک نتیجه مطلوبی برسد که چه نوع کاغذ دیواری و با چه طرح و رنگی برای دکوراسیون منزل او مناسب است. در این صورت در هنگام خرید دچار سردرگمی و اشتباه نمی­ شود.

۳- دیدن کاغذ دیواری در فضای خانه

بعد از انتخاب کاغذ دیواری و قبل از سفارش، بهتر است خریدار تکه­ ای از طرح مورد نظر را به خانه آورده و بر روی دیوار قرار دهد؛ زیرا گاهی اوقات طرحی در نگاه اول زیباست اما وقتی روی دیوار می رود جلوه خوبی نداشته و یا با وسایل منزل تناسب ندارد.

۴- جنس کاغذ دیواری

به جنس کاغذ دیواری نیز باید توجه شود و از کاغذ دیواری قابل شستشو و دارای مقاومت مناسب در برابر ضربه استفاده شود. امروزه اغلب کاغذ دیواری­ ها قابل شستشو هستند اما به دلیل میزان استفاده از پارچه و مواد پی وی سی، به دو نوع درجه یک و دو تقسیم می ­شوند. به ­طوریکه هنگام شستشو ممکن است برای از بین بردن بعضی لکه ­ها و کثیفی­های روی کاغذ دیواری ایجاد مشکل کنند. بنابراین بهتر است هنگام خرید کاغذ دیواری به این مورد توجه شود. در این مورد از فروشنده نیز می توان کمک گرفت.

۵- تهیه چند رول اضافه، محض احتیاط

بازار کاغذ دیواری در طول یک زمان مشخص قطعا دچار تغییراتی می­ شود و ممکن است طرح خریداری شده توسط یک فرد، چند ماه دیگر در هیچ فروشگاهی پیدا نشود. بنابراین بهتر است خریدار حداقل یک یا دو رول اضافه ­تر کاغذ دیواری سفارش دهد تا اگر بخشی از کاغذ دیواری به هر دلیلی پاره شد و یا آسیب دید، بتواند با کمترین هزینه آن را ترمیم کند و نیازی به تعویض کامل کاغذ دیواری نباشد.         

 

اصول انتخاب کاغذ دیواری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رمان سکسی